יום שני, 27 בספטמבר 2010

העמק המתחדש


תחת השם Eyezmaze  צמחה סדרה ארוכה של משחקי Grow. בעצם, לדעתי, הסדרה הגדולה ביותר. משום מה אין הרבה יוצרים שמשתמשים בתבנית הזו.
כרגיל בז'אנר הזה, עליכם להשתמש ברכיבים נתונים מראש, כדי לחולל שינוי בעולם שלפניכם.
הרכיבים מוגבלים במספרם, וניתן להשתמש בכל אחד רק פעם אחת. כל גורם משפיע על משנהו, ולכן מה שחשוב הוא הסדר שבו אתם מקליקים עליהם.
במשחק הזה- grow valley - מדובר בבניית ציביליזציה בעמק ירוק ושומם.
הכלים העומדים לרשותכם הם מדעים ומיומנויות מתחומים שונים, שבאמצעותם אתם אמורים להפריח את השממה.
למרות שכל סמליל מלווה בהסבר מקיף על מהותו, האמת היא שלא ממש צריך להתעמק במשמעות הקיומית שנובעת מכל אפשרות. אל הסדר הנכון תוכלו להגיע יותר באמצעות ניסוי ותעייה מאשר מתוך חיפוש תשובות בנוסח " מה קודם למה ? מדעי החיים או בנייה ואדריכלות ? " . ( אתם בהחלט עשויים לגלות שטלפון סלולרי מקדם כל תחום אחר, הרבה יותר מכביש או מנהרה )
כשתחליטו להקליק על אחת האפשרויות, תגלו שכל תחום מיוצג על ידי אישון קטנטן ונמרץ - לעיתים הוא אפילו מתפצל לחבורה שלמה - שעומל על בניית העמק, כל אחד בדרכו ובתחומו. למעשה, אתם צופים בסרטון אנימציה רב פעילות, שחוזר על עצמו בוריאציות שונות, שבו חופרים, בונים, מקימים, מציבים ומתקשרים אנשי העמק ברוכי הכשרונות.
בכל סדר שתבחרו תהיה ההתרחשות שונה, והעמק יתפתח לכיוונים אחרים. או לפחות כדאי לכם לנסות אפשרויות כמה שיותר שונות, כדי לראות את מירב התסריטים. יש כאן חידוש מרענן - אפשר להאיץ את קצב הבנייה אם אתם נתקלתם בשלב שכבר ראיתם, ואין צורך לצפות בכל התהליך שוב ושוב. מאידך, זה תמיד מאד משעשע בעיני, בעיקר לראות את התגובות של האנשים הקטנים והפעלתניים זה להמצאותיו של זה. היות והכל קורה כל כך מהר, דוקא החזרה מאפשרת להבחין בפרטים משעשעים שפספסתם בנסיון הקודם.
המוזיקה קצת חופרת, אבל אם סוגרים אותה, נאלצים לוותר גם על האפקטים הקוליים, וזה קצת חבל.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה