יום שבת, 25 בפברואר 2012

מלחמה במרתף, וקצת היסטוריה



המשחק Cardinal Quest הוא מסע אתגרי לחשכת המסדרונות הנסתרים של מרתף רב קומות.
בתחילת המשחק אתם בוחרים דמות, ואיתה אתם מגלים את המבוך בכל קומה, ונתקלים בהפתעות טובות ורעות.
ההפתעות הטובות הן כלים שגורמים לכם להיות זריזים, חזקים וערמומיים יותר, וההפתעות הרעות הן אינספור יצורים שעליכם לחסל.
התנועה במסדרונות נעשית באמצעות מקשי החיצים או WASD, ותנועה לתוך האויבים מתקיפה אותם - פשוט להתנגש בהם כמה פעמים. זה עושה את העבודה.
כדי לבחור בשיקויים מחזקים או יכולות מופלאות אפשר להפעיל את מקשי הספרות 1-0.
בעקרון, זהו משחק אסטרטגיה. כן, אפשר גם להתרוצץ במסדרונות ולהכות לכל עבר, אבל רצוי יותר לעצור ולבדוק מה עומד לרשותכם וכיצד להשתמש בו בזמן הנכון. לקח לי קצת זמן לגלות שתנועת האויבים מושפעת מתנועת הגיבור, ושאין בעצם מה למהר. אם אתם עומדים במקום, כל השאר קופא על מקומו, ובינתיים אתם יכולים לחשוב באיזה נשק להשתמש, לבדוק מה יש לכם במחסן, או להציץ במפה.
חיסול אויבים מעלה אתכם בדרגות המיומנות, ואחרי שאתם מסיימים לסרוק קומה אחת, אתם יורדים לקומה הבאה, שהיא כמובן שלב מתקדם ומסוכן יותר של המשחק. המטרה היא כמובן לא ליהרג בקרב, כי אז המשחק מסתיים וצריך להתחיל הכל מהתחלה.
אלא שבכל משחק חדש מפת המסדרונות ומיקום האויבים אקראי, וכך נשמר יסוד ההרפתקה מבלי לשעמם. וכן, זה משחק שבו ככל שתשחקו יותר, כך תגיעו לסופו עם הישגים גבוהים יותר. אפשר ללמוד אותו, ולגלות בכל פעם שלבים חדשים.
הגרפיקה היא בסגנון רטרו מפוקסל, אבל מרובה פרטים, והגיבור מטיל סביבו אלומת אור משכנעת.
הסגנון הגרפי הכאילו מיושן מדגיש את העובדה ש Cadinal Quest הוא חלק מז'אנר ותיק של משחקים - Roguelike - משחקים דמויי Rogue.
Rogue הוא משחק מ1980 שנעשה באותה מתכונת, ושהפך לשם כללי למשחקים דומים אחריו.
מה שמאפיין את הז'אנר הזה הוא בין היתר העובדה שאי אפשר לשמור את המשחק- אם הוא מסתיים ( במותו של הגיבור ) יש להתחיל מחדש, בסביבה בעלת מאפיינים אחרים והפתעות חדשות. זו אחת התכונות שאהבתי גם במשחק הזה, ושגרמו לי לחזור אליו כמה פעמים, ואולי עוד אחזור, כי כל משחק הצליח להפיח בי את התקווה שאשתפר מאד בפעם הבאה, ושבעצם עוד לא גיליתי שום דבר.
מסתבר שיוצר המשחק IdoYehieli , נולד בישראל, חי באוסטריה, וכאן תוכלו לראות על מה הוא עובד בימים אלה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה