יום ראשון, 20 בדצמבר 2009

היצור הוא תבנית נוף מולדתו

אם יש לכם מצב רוח יצירתי, סבלנות וזמן, נסו את Caverns.

זה סוג של משחק Grow,  שמתרחש בסביבה שעל העיצוב שלה יש לכם שליטה. חלק מההנאה במשחק הוא עיצוב מחדש של פני השטח בחומרים/צבעים שונים. זה בעצם האופן שבו אתם יכולים להשפיע על הסביבה שקיבלתם, ולכן סוג כזה של משחקים מוגדר גם כ"ארגז חול" וירטואלי.

בין כל הגורמים בסביבה הזו יש יחסי גומלין שאת החוקיות שלהם אתם צריכים לגלות, אבל אין בהכרח התפתחות לינארית וסדר "נכון". חלק גדול מהזמן אתם אמורים מן הסתם לבהות במתרחש, ולנסות להבין מה קורה.
יצורים קטנים עולים מפני הקרקע, לכל אחד צבע, צורה והתנהגות משלו ( בהתאם לצבע הקרקע ממנה הם מגיחים ), הם מתרוצצים להם, נתקלים זה בזה, מתים, או יוצרים צורות חיים חדשות.
אתם צריכים לשחק עם הסביבה כך שיווצרו יצורים חדשים, כלומר לגלות איזה צבע עדיף לשים בכל מקום, וכמה ממנו בזמן מסויים, ייצור איזון אקולוגי אופטימלי. ברור שיש איזה הגיון שעומד מאחורי כל זה, אבל לא כל כך פשוט להיות אלוהי הפיקסלים.
מאידך, לאלוהים של הפיקסלים מותר גם לנוח, העולם לא יחרב אם אתם מניחים לו. בינתיים תוכלו לשמוע ברקע פס קול עם גוון מסתורי, וכל מיני קולות "סקוויק" של היצורים, שחיים את חייהם גם בלעדיכם.
הכל מעוצב בפשטות מירבית, באמצעות פיקסלים מרובעים, שיוצרים קוביות צבע מרובעות, ואין כאן שום קושי תיפעולי.
לעומת זאת צריך סבלנות להתבוננות מדעית ולהסקת מסקנות.

אם בכל זאת, סבלנותכם קצרה מדי מכדי להסיק את כל המסקנות בעצמכם, פנו לדף ההנחיות והפתרונות ב Jayisgames.
אחרי הכל, יש מטרה למשחק, ואתם אמורים לגלות איך נוצרים יותר מ 12 סוגים של יצורים.








ועל המשחק הזה אחראי אחד בשם Martín Sebastián Wain, שעומד מאחורי השם המסחרי TBAM, שזה ראשי תיבות של Two Bananas And Milk. לא פחות ולא יותר. באמצע המשחק הוא עשוי להציע לכם לעשות בשבילכם כל מיני דברים מצחיקים תמורת כסף, כמו אפילו לעצב במיוחד יצור אלמותי שיהיה רק שלכם. סתם, שתדעו עם מי יש לכם עסק. 





2 תגובות:

  1. הי תמרה
    תודה רבה על הבלוג המעניין.
    אני חובב גדול של קז'ואל ובפרט משחקי מחשבה.
    זה כבר כמה שנים שאני מעביר שעור משחקי מחשבה, שבו צריך (ואין פשרות) לשחק.
    הנה הדף של השיעור - אני מהמר שיש שם משחקים שיהיו חדשים אפילו לך.

    http://www.kehila.org.il/cgi-bin/chiq.pl?heb:%D7%9E%D7%A9%D7%97%D7%A7%D7%99_%D7%9E%D7%97%D7%A9%D7%91%D7%94

    הדב

    השבמחק
  2. תודה על הדף. נתקלתי ברוב המשחקים ועל חלקם חשבתי אפילו לכתוב כאן. זה הזמן להתעכב על אלה שלא בדקתי לעומק...
    אני מאד שמחה לראות שיש שיעור כזה, ואכן זו היתה אחת הסיבות לפתיחת הבלוג הזה - כי הרבה ילדים לא מגיעים למשחקים מעניינים, ולכן גם הרבה הורים חושבים שזה רק בזבוז זמן טפשי לשחק על המחשב. לא כל המשחקים כאן מתאימים לכל גיל, אבל חלק גדול יכול להפגיש מבוגרים וילדים ליד המחשב לאתגר משותף שיש לו ערך. 

    השבמחק