יום שלישי, 27 באפריל 2010

צעצועים שעושים מוזיקה


יש לי אוסף גדול של משחקים שעוסקים במוזיקה. בינתיים, על קצה המזלג, שניים שהם יותר צעצועים מאשר משחקים. כלומר, אין צורך להגיע בהם להישגים, או לעמוד במשימות, אלא פשוט לנגן בהם כראות עיניכם.
האחד- Pantry , של Amanita Design הזכורים לטוב, מתרחש במזווה, שכל קליק על מה שמאוחסן בו יוצר סדרת צלילים, שמלווה באנימציה. תוכלו לשמוע מה יכולות לעשות צנצנות ריבה וסלים של תפוחי אדמה, ולחבר איתם קונצרט משלכם.

השני, La Pate a Son ,הוא הרבה יותר מורכב, היות ומדובר במכונת מוזיקה רבת מתגים, כפתורים וידיות. לוח המשחק נראה כמו מערכת אינסטלציה משוכללת, שמחוברת למערכת בקרה הפולטת חלקיקים צבעוניים. הצלילים משתנים בהתאם לסוגי הצינורות וה"ברזים" דרכם עוברים החלקיקים. המשחק מציע מערכים מוכנים מראש, ומומלץ בהתחלה לנסות ולהשפיע עליהם, ולהכיר כיצד פועל כל מתג במכונה. גם על הרכיבים עצמם אפשר להשפיע - לשנות את הכיוון שלהם, או לפעמים להשתיק את כל היתר ולשמוע אותם במבודד.
בשלב מתקדם יותר אפשר לאסוף רכיבים חדשים מהמסוע שבתחתית המסך, להוסיף אותם, או להחליף אותם באחרים. חשוב לשמור על רצף של צינורות, כך שהצליל יעבור דרך כולם. למרות שהאפשרויות הן אינסופיות, עדיין יש כאן גם סוג של פאזל שצריך להרכיב כדי שכל החלקים ינגנו.
האמת היא שלהסביר את המשחק זה קצת יותר מסובך מלשחק בו, ועדיף שתנסו לגלות בעצמכם איך זה עובד, כי במקרה הזה הגילוי הוא מהות העניין. העזה ומקוריות יובילו אתכם למנגינות שתאהבו לשמוע, אבל תוכלו גם להתפרע ולרקוח קונצרט רעש למופת. מה שבטוח - המכונה אף פעם לא תנגן את אותו הדבר.


מקורו של המשחק בחברה צרפתית בשם Lecieclesbleu ("השמיים הם כחולים" ). אחרי שתלחצו על enter במסך, תגיעו לדף הבית שלה, שמלא באינפורמציה על פעילותה. כדי להנות ממה שיש לה להציע שימו לב לשורת ריבועים קטנטנים בתחתית הדף. הם יובילו אתכם לכל הפרוייקטים המקוריים שנעשו שם. חלקם יידרשו התקנה של plug-ins שונים שהוכנו במיוחד. רוב הפרוייקטים קשורים בויזואליזציה של צלילים, וכולם מעניינים ואינטראקטיביים.



2 תגובות:

  1. איזה יופי, זה הסאונדים של ביורק,
    עוד עוד משחקים
    מחכים

    השבמחק
  2. גדול! אף פעם לא חשבתי לשלב את האהבה למוזיקה ומשחקים ברשת.
    חבל שהם לא כותבים לאיזה גילאים המשחקים מתאימים, חשבתי אולי להעביר לאחותי הקטנה, אבל אני לא בטוחה שזה יתאים לה.

    השבמחק