יום שישי, 6 במאי 2011

מוזיקה לחג הפועלים ( קצת באיחור )




Luke Whittaker  הוא מאייר, אנימטור ומעצב משחקים ואתרים.
הכרתי אותו לראשונה דרך המשחק המוזיקלי המשעשע The sound Factory. זה משחק שיצא לאור ב2006, כחלק ממחלקת המשחקים באתר MTV.
במשחק הזה אתם נמצאים בבית חרושת לצמיגים. אולם הייצור מתמלא בפועלים ובמכשירים, ובכולם תוכלו לשלוט במהלך המשחק, אם תתמידו להתפרע ולייצר לא רק צמיגים מנופחים, אלא גם מוזיקה.
המשחק נמשך שלושה ימי עבודה. במהלך כל יום אתם צריכים להצליח להשיג כמה שיותר צלילים לתזמורת שלכם. אתם צריכים להלהיב את הפועל שאחראי על אספקת החשמל, שמספק לכם יותר ויותר כח ככל שהוא שומע יותר רעש.

אלא שלפני שתוכלו לשלוט בכל התזמורת, עליכם לעמוד בכמה משימות, שתמציתן מציאת האיזון בין כמה שיותר רעש ובלגן, לבין עמידה במכסות הייצור ובהתחמקות מהבוס. 
עד לסופו של כל יום אתם צריכים לנפח מספר מסויים של צמיגים, כך שלפעמים תאלצו למתן את הנגינה לטובת הייצור לפני שהיום נגמר. אבל, אבוי, באמצע המסיבה מופיע פתאום המנהל שמסייר במפתיע באולם הייצור, ואז תאלצו לכבות במהירות את כל כלי הנגינה, ולהעמיד פנים שאתם פועלים שקטים וחרוצים.

כל פינה במפעל אמורה לייצר צליל אחר, וכולם מצטרפים לפסקול תעשייתי קצבי. רוב המכשירים מייצרים כמה צלילים ברצף, אותם אתם יכולים "להלחין" כאוות נפשכם. למכונות ולכלים מצטרפת גם מקהלת עכברים, ואפילו הפועל ששותה תה מצטרף בצליל משלו. אם הצלחתם להעמיד לרשותכם את כל אמצעי הייצור -(ייצור המוזיקה, לא ייצור הצמיגים ) אתם יכולים להתחיל במהפכה, כלומר - להכנס לאולפן ההקלטות במקום לעבוד במפעל.



אם אתם רוצים מלכתחילה לנסות את מזלכם באולפן הקלטות במקום לעבוד במפעל, תוכלו לשחק במשחק אחר של אותו יוצר - A Break in the Road . כאן אתם מוזמנים להקליט קולות מהרחוב ולתזמר אותם מיד. לצורך ההקלטה יש לצאת למסע ברחובות ולשוטט עם העכבר על כל פרט בסביבה, להחליט אם אתם רוצים להקליט אותו, וכשהדיסק מלא - להכנס לאולפן ולהרכיב לעצמכם פס קול בעל חמישה ערוצים, שמאפשר גרסאות אינספור. הצלילים כאן ריאליסטיים וכוללים שיחות חולין, הימהומים, מנועים, חבטת שטיחים, מכונית חולפת ועוד. כמעט תמיד אפשר להרכיב מהם פסקול הרמוני ומעניין, והמסע לגילוי רחובות חדשים בעיר הוא חלק מהאתגר (אפשר להיעזר במפה). כאן אין בוס מאיים, אבל תוכלו להעמיד את המוזיקה שלכם במבחן הקהל ולהשמיע אותה במסיבה. ככל שתשתמשו ביותר סוגים של צלילים, כך תזכו ליותר הערצה מהקהל.
בשני המשחקים אתם יכולים לשמור את הקטעים המוצלחים שהרכבתם, ואף לשלוח אותם לחברים באמצעות המייל.



עוד משחקים של Luke Whittaker אפשר למצוא באתר המשחקים שלו State Of Play. מקום נפלא להשאר בו. שם תוכלו להיווכח בכשרון הענק שלו כמאייר בסגנונות רבים ושונים. בכל סגנון העיצוב הוא מרהיב וייחודי. גם במשחקים הלא מוזיקליים ניכרת תשומת לב מיוחדת לצלילים ולפס הקול, ונראה לי שעוד אחזור לכתוב עליו כאן, בקרוב.
עכשיו אני הולכת להקליט את העגבניות בשוק הכרמל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה