יום ראשון, 29 במאי 2011

משחק ילדים (: !


המשחק הזה פשוט כל כך חמוד, שאי אפשר שלא לכתוב עליו משהו.
זוהי הרפתקה קצרה, של ילדה שצריכה לאסוף במסעה חמישה יצורים קסומים, אותם היא שומרת בצנצנות.
היצורים הם הכלאה בין חד-קרן וסוס פוני (Ponycorns ).
מה שמיוחד כאן הוא שאת את רוב המשחק יצרה בעצם ילדה בת חמש.
ריאן, אביה של הילדה קאסי, הוא יוצר משחקים ומתכנת, ויש לו בלוג תחת הכותרת Untold Entertaiment inc. שם תוכלו למצוא עוד משחקים שלו, וגם רשימות מקצועיות בנושאים שונים.
בבלוג תוכלו למצוא גם את הסיפור המלא - כיצד קרה שילדה בת חמש הגיעה לתחרות בניית משחקים שנתית בטורונטו Toronto Game Jam . התחרות היא מרתון מטורף של בניית משחקים ובדרך כלל משתתפים בה רק גיימרים בוגרים שאמורים לייצר משחק חדש תוך שלושה ימים.
כמו שמספר כאן האב , קאסי בתו היא זו שעיצבה את הדמויות, ציירה, כתבה, הקליטה את הדמות הראשית וגם המציאה את רוב המשימות והפאזלים. כל המשפחה הקליטה יחד צלילי רקע, והאבא - רק תיכנת... התוצאה כל כך חמודה ומרגשת, ולא פלא שהמשחק זכה לדירוג גבוה בכל הזדמנות.
לאור החשש שילדה בת חמש מתרוצצת וצורחת באולם התחרות תהווה מפגע סביבתי בלתי הולם, הכין אבא ריאן את בתו קאסי חודשים מראש. " את צריכה להתנהג יפה" אומר האב לבתו " כדי שכולם יראו שגם ילדות קטנות יכולות לבנות משחקים. אולי בשנה הבאה יבואו עוד ילדות להשתתף בתחרות ואז כולם כבר יידעו שזה אפשרי"
עכשיו אנחנו יודעים שזה אפשרי ומחכים לעוד.





2 תגובות:

  1. חמוד מאד אבל אני מעדיפה לשחק עם הילדים במישחקים אמיתיים ולא לתת להם לשבת כל היום מול המחשב. זה לא בריא ולא מועיל אפילו אם מדובר במשחק תמים.

    השבמחק
  2. גל, אמנם ראיתי את ההערה שלך באיחור, אך עדיין, הרשי לי להגיב. יכולתי לכתוב עמודים שלמים כתשובה, אך אסתפק בזה - המחשב הוא חלק מחיינו, ואפשר לנצל אותו לדברים טובים ורעים, כמו הרבה דברים בעולם. לשחק משחקי מחשב אין פרושו שחייבים "לשבת כל היום מול המחשב". הקישור שהבאת תחת המילה "משחקים" מביא אותי לדף שהוא בדיוק דוגמה מובהקת למשחקי מחשב ירודים שרוב הילדים מגיעים אליהם וברובם הם בזבוז זמן גמור. בדיוק כדי להמלט מכאלה אני כותבת את הבלוג הזה.

    השבמחק