יום חמישי, 7 בינואר 2010

10 גמדים קטנים



 למשחק "10Gnomes" יש 12 חלקים שונים, כל אחד מבוסס על סביבה אחרת. גם זו סדרה שיצר מתיאוש סקוטניק, והפעם לא בציור, אלא בצילום.
הצילומים, בשחור לבן, צולמו באתרים אמיתיים - גינה, רחוב, מחסן, מפעל נטוש ועוד. כל הנופים ריקים מאנשים, וכולם אירופיים מאד, וקצת חורפיים. סקוטניק צילם כל מקום מזויות רבות, והרכיב פסיפס שבו אנחנו יכולים לשוטט גם ימינה ושמאלה, וגם לעומק - להתקרב ולהתרחק. בחלק מצילומי התקריב מסתתרים גמדים מצויירים, שתפקידנו להעיר אותם מתנומתם. יש עשרה כאלה בכל משחק, ולפעמים גם טרול בונוס אחד.
הכל מלווה בפס-קול שקט, מהדהד, מיסתורי וגם הוא... נו, חורפי למדי.
יכולנו לשוטט שם עד אינסוף, אלא שיש למצוא את כל הגמדים תוך 10 דקות
בלבד ! קדימה !

כמה טיפים לפני שמתחילים : קל לראות מתי אפשר לעבור מסך, כי הסמן הופך ל"יד", ואז יש להקליק. יחד עם זאת, כדאי להסתכל כל הזמן מתי נדלקות המילים go back במקביל ל"יד", כי אז אנחנו חוזרים למסך הקודם, ולא מגלים מסך חדש.
ימינה ושמאלה אפשר לזוז בדרך כלל כשהנוף מצולם מרחוק, ולהכנס פנימה אפשר ככל שמתקרבים.
אגב,זה שאפשר להתקרב, לא אומר שיש שם גמד. לפעמים אנחנו סתם מוצאים צילום תקריב של איזו ידית או אבן.
בכל מסך תנועת העכבר מזיזה גם את הנוף עצמו ימינה ושמאלה, וזה קצת מבלבל. רצוי לשים לב ולהתקדם בשיטתיות, אם כי יהיה ודאי מי שיגלה שהקלקות פרועות וחסרות כל הגיון עוזרות לא פחות למצוא מקומות מסתור של גמדים, ושבמילא אין סיכוי לדעת איך בדיוק הגענו לשם... טוב, זה עניין של גישה. אין ספק שהמתח בין גורם הזמן לבין המורכבות של הנופים, יגרום לכם לנסות את שתי הגישות.
 אם לא תמצאו את כל הגמדים, לפחות תלמדו משהו על עצמכם בדרך.

הקישור כאן הוא לבלוג המומלץ Jay is Games , שבו מרוכזים כל המשחקים של הסדרה בדף אחד. תשמרו עליו פתוח בצד, וכך תוכלו לעבור ממשחק למשחק בלי להסתבך.
והקישור כאן הוא לדף דומה ב Pastel Stories, ומשם אפשר להגיע גם לצילומי וידאו מרוב הסביבות בהן צולמו הרקעים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה