יום חמישי, 7 בינואר 2010

איפה 2010 ?

תחילת שנת 2010 היתה הזדמנות בשביל היוצר הפולני מתיאוש סקוטניק (Mateusz Skutnik ), להוציא משחק קטן,ופשוט יחסית. ? where is 2010
במשחק הזה אנחנו מחפשים, ביחד עם יצור קטן ופרוע, שנראה כמו טרול סבוך-שיער, את 2010.
לא יפריע לכם אם אספר כאן מראש, שבסוף מתגלה 2010 כתינוק שמנמן וענקי. לא יפריע, כי מה שחשוב כאן, כמו בכל המשחקים של סקוטניק, זו הדרך שעושים עד שמגיעים לסוף.
ובשבילי זו הזדמנות להביא דוגמה קלילה וקטנה, בתור מנה ראשונה, מתוך שלל היצירות המופלאות של סקוטניק, שכל משחק שלו יותר יפה מהקודם, ושקשה לבחור מאיפה להתחיל לספר עליו.
אז קודם כל - המחסן של כל המשחקים ; Pastel Stories , אתר הבית, שבו מרוכזים כל המשחקים שהוא עשה, והבלוג שלו. חוץ ממשחקים הוא כותב ומצייר גם נובלות גראפיות , אבל רובן יצאו בפולנית, כך שדרך הבלוג אפשר בעיקר להסתכל בציורים. סגנון הרישום והציור שלו הוא כזה שאפשר לזהות מיד את חתימת ידו, גם אם מדובר בכמה משפחות של משחקים די שונים זה מזה. גם האופן שבו הוא בונה את מהלך המשחקים ייחודי לו, ויש בו תמיד קסם מלא מחשבה.
?where is 2010  שייך בסגנונו לסדרה של שני משחקים קודמים, ארוכים וסבוכים הרבה יותר -1 Daymare Town  ו Daymare Town 2 . שניהם משלבים מסע היחלצות, מציאת חפצים ופתרון חידות, ושניהם מתרחשים בעיירה נטושה ומלנכולית, מלאה פינות נסתרות. הנוף מצוייר בקו שחור , דק ורוטט, על רקע צהבהב, ורחוק מהטכנולוגיה הגרפית הממוחשבת.
המטרה  היא להצליח לצאת מהעיירה, תוך כדי איסוף של חפצים שיכולים לעזור לנו בזה, וגם איסוף של מטבעות ( גם בהן אפשר להשתמש ). מציאת המטבעות דורשת תשומת לב לפרטים הקטנים ביותר, וכך במהלך כל המסע אנחנו רושמים מחדש את הנוף ומתבוננים בכל נקודה וקו - האם זו מטבע ? האם זה קוד ? או סתם צל או חריץ באבן ?
שני הפרקים דורשים זמן רב וסבלנות, ולכן אני מצרפת קישורים לדפי פתרונות (באנגלית), עבור 1 , ועבור  2 . לא צריך לפתוח את כל הפתרון, אפשר להציץ רק בסעיף הרלבנטי אם מרגישים שממש נתקעים.
where is 2010 הוא משחק הרבה יותר קליל וקצר. כאן הטכניקה היא של משחקי פלטפורמה - כאלה שבהם אנחנו מזיזים את הגיבור על המסך באמצעות החיצים, ומקפיצים אותו ממשטח למשטח. הצורך לקפצץ הופך כל משחק לקצת יותר אוורירי. אל דאגה, השליטה בקפיצות כאן היא קלה למדי, ואין צורך בזריזות אצבעות קיצונית.
ועל כל יתר המשחקים שלו ( ויש הרבה ) - בקרוב. צריך להתחיל ממשהו.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה