יום חמישי, 21 בינואר 2010

גדול וצבעוני


 מתיאוש סקוטניק וצוות pastel games בונים גם משחקים בצבע. סדרה חיננית שיכולה לספק תעסוקה לכמה ימים היא סדרת משחקי ההיחלצות ( escape ) מהבית הגדול.
The Great House Escape הוא האחרון בסדרה של משחקים,שבכל אחד מהם עליכם להחלץ מחלק אחר בבית.
לפי סדר הופעתם, אתם יכולים לנסות ולהחלץ מהמטבח, מחדר האורחים, מחדר האמבטיה, מהמרתף, מחדר השינה, ומעליית הגג.

"Games Tagged with "greatescape

(הקישור כאן הוא לדפים שבהם אפשר גם למצוא פתרונות, בבלוג Jay is Games )

כרגיל במשחקי escape, אתם אמורים להחלץ מחלל כלשהו באמצעות מציאת חפצים שונים, שילוב ביניהם, ושימוש יצירתי במה שאתם מוצאים. לפעמים צריך גם לשים לב לרמזים שונים בשטח ולפתור פאזלים.
אני חייבת להודות שיש לי חולשה מיוחדת למשחקי escape, אבל רבים מהם בעצם לא כל כך מעניינים - יש בהם גרפיקה פשטנית וחידות מסובכות שבהן צריך להחסיר את מספר המנורות בבית ממספר הכסאות, להכפיל במספר המדפים ולסדר הכל לפי הצבעים של החלונות - משהו שאף פעם אין לי סבלנות לעשות בעצמי. לרוב אני נעזרת בלי בושה בדפי הפתרונות, בשביל לצאת מהר מהסבך, ולמרות שגם מזה אפשר להנות, אין לי ממש חשק להמליץ עליהם לאף אחד.
במשחק escape טוב צריך להיות איזון בין החידתיות המעכבת, לבין הסיפוק המיידי בהתקדמות לקראת הפתרון. כשנתקעים יותר מדי זמן באותו מצב המשחק מתחיל לתסכל, וכשהפתרון כרוך במציאת משהו שאין בו שום הגיון נראה לעין, המשחק מתחיל להרגיז באמת.
אז קודם כל, בחללים של סקוטניק, סתם כיף להסתובב. בסדרה הזו הם צבעוניים מאד, יש בהם הומור, והרבה פרטים שנחמד לגלות, גם אם הם לא מובילים ישירות לפתרון. לכן הם מתאימים ברובם גם לילדים צעירים יחסית ( מלבד התרגום לאנגלית של שמות האובייקטים , או כמובן הצצה בפתרונות במידת הצורך ).
גם אם לא מגיעים לכל הפתרון לבד - כשמגלים מה צריך לעשות, זה בדרך כלל מעורר חיוך, ולא הרגשה של " נו, באמת, איך הייתי אמורה לחשוב על זה ? ".
בכל משחק לא צריך למצוא יותר מדי דברים, אפשר למצוא אותם די מהר ובקלות, ואם מתחילים להכיר את הראש של המשחק, אז גם לא מאד מסובך להשתמש במה שמוצאים, למרות שזה דורש מידה של יצירתיות.

וכאן הקישור לדף שמרכז את כל המשחקים של pastel games , שכדאי לכם לשמור בכל מקרה, ולגלות בעצמכם עוד סדרות של משחקים מוצלחים מאין כמוהם.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה